КОНСПЕКТ
відкритого уроку з фізики
в 11класі на тему:
«Застосування інтерференції світла»
«Застосування інтерференції світла»
Підготовив
вчитель фізики Свірзької ЗОШ І-ІІІст.н.
Піпа М.С.
Тема: Застосування інтервенції світла. Розв’язування задач.
Мета. Ознайомити учнів з деякими способами практичного застосування
інтерференції. Вчити розв’язувати задачі на застосування законів утворення
інтерференційних картин.
Виховна мета: Виховувати почуття патріотизму на прикладі життя і діяльності видатного
фізика, земляка Олександра Смакули.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Обладнання: проектор, прилади з просвітленою оптикою, таблиці, прилад для
спостереження кілець Ньютона, мильна вода, скляні пластинки, вода, солярка,
прилади і лінзи з просвітленою оптикою.
План уроку
І. Контроль знань знань учнів
а) Що таке інтерференція хвиль і умови
інтерференції хвиль?
б) Як за допомогою біпризми Френеля
можна одержати когерентні хвилі та інтерференцію світла? Приклади інтерференції
світла з демонстрацією дослідів.
в) Повторення основних формул з
розділу «Оптика» із записом їх на дошці.
ІІ. Пояснення нового матеріалу.
При поясненні нового матеріалу використовую відеоматеріали з ППЗ для 11
класу по темі: «Застосування
інтерференції світла» по розділах:
а) інтерференційна картина на
клині;
б) визначення навантажень на об’єкт за допомогою інтерференції;
(пояснити з використанням таблиць)
в)кільця Ньютона; (пояснити з
використанням ППЗ 11 клас)
г) просвітлена оптика; (пояснити
з використанням ППЗ 11 клас)
При поясненні просвітленої
оптики учень виступає з рефератом про життєвий шлях та наукову діяльність
Олександра Смакули.
(використати слайд 1)
На основі матеріалу реферату
провести патріотичне виховання учнів. Пов’язати
патріотизм Олександра Смакули з патріотизмом сучасних захисників, які
захищають Україну від російських загарбників.
д) інтерферометри.
ІІІ. Закріплення нового матеріалу провести по питаннях з ППЗ (11клас) з
теми «Застосування інтерференції».
VІ.
Розв’язування задач
1. Дві когерентні хвилі в
результаті інтерференції взаємно гасяться в деякій області. Куди подівається
їхня енергія?
2. Вертикальний пучок
монохроматичного світла падає згори на дві горизонтальні скляні пластини, які
лежать одна на другій. Верхню пластинку повільно піднімають. Яскравість світла,
відбитого від пластинок періодично змінюється. Зі збільшенням відстані між
пластинками на ), 15 мкм темна поверхня верхньої пластинки стає світлою. Якою є
довжина хвилі світла, що падає?
3. Від двох когерентних джерел світла, відстань
між якими 120 мкм, на екран попадають
два світлові пучки з довжиною хвилі 480 нм. Внаслідок інтерференції на екрані
чергуються світлі і темні лінії. Визначте відстань між центрами двох сусідніх
темних смуг, якщо відстань від джерел світла до екрану 3,6 м . Якою буде відстань,
якщо довжина хвилі буде 650 нм? (використати слайд 2)
Задачу при допомозі класу розв’язую сам.
Немає коментарів:
Дописати коментар