субота, 19 березня 2016 р.

Відкрите заняття (10кл)


КОНСПЕКТ УРОКУ НА ТЕМУ:
«Закон збереження механічної енергії»
10 клас

  
Підготував вчитель фізики
Свірзької ЗСШ І-ІІІст. Піпа М.С.




Мета уроку: Довести закон збереження механічної енергії. Показати його всезагальний характер, вчити розвязувати задачі із використанням закону збереження енергії. Ознайомити учнів з історією відкриття закону збереження механічної енергії.
Обладнання: математичний маятник, пружинний маятник, презентація  на тему: «Механічна енергія», кулька, прилад для демонстрації закону збереження механічної енергії, комп’ютерний клас.

План уроку

І. Актуалізація опорних знань
  1.Презентація на тему: «Потенціальна і кінетична енергія та їх використання»
  2. Розвязування тестових задач на компютерах  з  розділу 3 «закони збереження» п. 3.2  «механічна робота. Потужність. «Кінетична і потенціальна енергія тіл».  ППЗ  версія 1.0 «ФІЗИКА 9»  2-3 учні.
  3.   Підведення підсумків опитування учнів

ІІ. Пояснення нового матеріалу
1.     Повна механічна енергія тіла  дорівнює сумі кінетичної потенціальної  енергій тіла.

W=WP+Wk
     
2.     Доведення закону збереження енергії на основі теорем про кінетичну  та потенціальну енергію.
 Дослід 1. Падіння кульки з певної висоти і перехід потенціальної енергії в   кінетичну внаслідок виконання роботи силою тяжіння.

     А= -ΔWP
   A=ΔWk
      -( WP – WP0)=Wk – Wk0
      Wp0+Wk0=Wp+Wk
      W0=W
       Досліди 2,3.  Перетворення енергії при коливаннях математичного
      маятника та тягарця на пружині.
3.     Робота з підручником (розгляд графіків зміни потенціальної і кінетичної енергії.
4.     Розвязування задачі

Задача. Математичний  маятник при максимальному відхиленні піднімається вище положення рівноваги на 10см. З якою максимальною проходить маятник положення рівноваги. На якій мінімальній відстані від нижнього положення кульки потрібно поставити стержень щоб кулька рухалась по колу?

Задача додому.  Під дією тягаря масою 0,5 кг пружина видовжилась на 5см. З якою швидкістю тягарець проходить положення рівноваги.

6. Робота у групах Розв’язання тестових задач за комп’ютерами. Задачі з розділу 3. «Закони збереження» п.3.3 «Закон збереження енергії в замкнутих системах» ППЗ версія 1.0 «ФІЗИКА 9»
     Оцінювання учнями робіт товаришів в паралельних  групах.

7. Підведення підсумків
     Розгляд слайдів з презентації з історії  відкриття закону збереження енергії в механіці.
     Провести узагальнення теми уроку по матеріалу останнього слайду презентації.

8. Експериментальна задача.  Прийнявши кульку, що скочується з похилої площини, за двигун, визначити її ККД.

Домашне завдання:  & 36, Вп.31(5).
  Підберіть і проаналізуйте кілька проектів механічних «вічних двигунів», знайдіть помилки в цих проектах.



СЛАЙДИ ЕЛЕКТРОННОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ


















Немає коментарів:

Дописати коментар